guldfisk


Ikväll träffade vi en japansk vän som tog med oss till Ikebukoro där man hade festival.


Där kunde man testa på kingyo sukui, en lek som går ut på att man ska håva in så många guldfiskar som möjligt med en liten spadel gjord av rispapper innan pappret går sönder. Det var svårare än vad man kan tro!


Trots det visade det sig att jag var en riktig fena på det! Jag fångade 10 mot Emils 2. De frågade om vi ville ha med oss guldfiskarna vi hade fångat i en plastpåse, men vi tackade vänligt nej.


Vi gick till en restaurant och åt hur mycket god mat som helst. Det här är Michiko! Himla fin tjej. Det var hon som scoutade mig för fotojobbet här om dagen! Hon tyckte det var väldigt konstigt att jag och Emil inte har planerat giftermål ännu, vi har ju varit tillsammans i tre år! När Emil var på toaletten skyndade hon sig att säga till mig att Emil är en fin kille och att jag ska gifta mig och skaffa barn med honom så fort som möjligt. Kulturskillnaderna säger jag bara. Nu ska vi sova för att orka upp till modevisningen imorgon. Natti!

Kommentarer
Postat av: Nøve

Haha, aww. Man må bare elske kulturforskjeller av og til.

2010-09-25 @ 18:23:11
URL: http://omgstfulzm.blogspot.com
Postat av: alex

oh, jag har alltid velat testa kingyo sukui!

Hoppas det finns något sånt när jag är i japan i december!

2010-11-18 @ 16:35:10
Postat av: hanna

alex: se till att gå till någon liten festival. de ligger utspridda i stan lite hela tiden. bäst är att fråga någon japan! ibland är festivalerna nämligen pyttesmå vid något tempel någonstans.

kolla annars

http://metropolis.co.jp/

där kan man hitta det mesta!



2010-11-18 @ 23:16:25
URL: http://nagatsuki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0