yoyogi


Dagen efter vår karaokekväll mådde vi förstås som vi förtjänade. Vaknade runt lunch och upptäckte att det var SOL ute. Släpade oss ut, köpte matlåda på Shibuya Food Show och begav oss till fina Yoyogi koen.


Saras fina bento.


Yoyogi-koen är så himla himla fint. Om du är i Tokyo- gå dit en solig dag. Helst en söndag, då är parken full av liv. Men annars kan det vara skönt att komma bort från vimlet ett litet tag. Ligger precis vid Harajuku på Yamanote-linjen.


På kvällen åt vi ät-hur-mycket-du-vill sukiyaki och shabu-shabu. Båda är grönsaker och kött man kokar själv i buljong, skillnaden är att shabu-shabun har olja i sin buljong och man doppar sakerna i sesamsås och sojasås efter kokning. Sukiyakin har mer smakrik buljong men man doppar den bara i ett rått ägg. Hur gott som helst. Dessutom är det oerhört underhållande att laga maten själv!


Efter maten köpte vi klubbor och gick till närmaste spelhall och fotade purikura. Bilderna får ni se en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Melwa

Åh, Yoyogi! Jag har precis gjort ett inlägg på min blogg om min Japan-vistelse! Självklart har jag inte så fina bilder som ni, men två stycken är från den här parken. Tänkte det kanske kunde vara kul för er. :)

2011-06-11 @ 14:10:10
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: tyraelvira

vilka fantastiska bilder, tokyo är en helt underbar stad, på alla vis.

2011-06-12 @ 05:27:25
URL: http://tyraelvira.blogg.se/
Postat av: tokyo nana

åååå, vad gullig du är i sista foton!

usj, jag lengtar efter picnic i yoyogi - men det är ju regn och grått her gjämt åt sistånde :(

2011-06-14 @ 06:39:24
URL: http://ohmytokyo.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0