första dagen i japan


På grund av avsaknad av internet samt adapter till datorn kan vi låtsas att vi är i Japan nu istället.
I verkligheten har jag varit hemma en vecka, men det behöver vi inte låtsas om. Tur att jag har hela resan i färskt minne i alla fall! Bättre sent än aldig brukar man säga va? Så, nu kommer det. Dag för dag.


Vi kom fram till Tokyo tidigt på morgonen, lämnade väskor på hotellet och gick ut i regnet för att äta frukost i Harajuku. Promenerade i regnet till Meiji Jingu med blöta skor. Gjorde inte så mycket.


Här är själva templet med sina två enorrma träd.


Här är Sara! Min kära kusin som är som en syster till mig. Vi gick på bageriet Andersen som säger sig ha "danskt bröd", men det är snarare väldigt japanskt. Vitt bröd utan kanter, friterade currybröd, banankakor och bönfyllda bullar. Inte något fullkorn så långt ögat kan nå såklart. Efter ha smällt i oss melonbröd gick vi till hotellet för att "vila tio minuter". Det gick inget vidare och vi vaknade fyra timmar senare istället.


Hamnade så småningom på Tomigaya Terrace, en rastaurant/bar som ligger nära lägenheten vi bodde i sist.

Kommentarer
Postat av: sara

Åh, önskar jag var i japan.

2011-06-07 @ 22:20:46
Postat av: sandra.

oh alskar de har japaninlaggen.

2011-06-07 @ 23:00:29
URL: http://rodeo.net./niotillfem
Postat av: tokyo nana

nei det finns ju verkligen inte fullkornsbröd i japan! om inte man vill handla på importaffären, men där är ju alt så himla dyrt...

å! första foton är så vakker

2011-06-14 @ 06:30:00
URL: http://ohmytokyo.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0