parakiss


Den enda anime jag någonsin har kollat på mer än en gång är en finfin en som heter Paradise Kiss. Handlar om en tjej som blir upptäckt i Harajuku av en kille som går på en fashionschool. Han och hans gäng från skolan övertalar henne att gå en visning för deras slutarbete. Killen på bilden heter George och är världsfin. Det är han som designar kläderna.

Idag när jag och Emil gick runt i Harajuku trötta och svettiga kommer det fram 3 japaner och frågar om vi kan japanska. Lite grann, säger jag och pekar på Emil. En av killarna pratar en liten stund, Emil ställde en följdfråga och vänder sig sen åt mitt håll. Han skrattar lite samtidigt som han berättar att de går på en fashionschool och undrar om jag vill vara deras modell. "Det är som i Paradise Kiss!" säger jag och säger sen att det klart jag vill det! Så den 26e smäller det. Vi får se hur det går och hålla tummarna för att jag ska förstå LITE av vad de säger och att kläderna inte är allt för fula.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fyfa-an vad coooolt!

grattis!

:D

2010-09-05 @ 15:56:25
Postat av: cecilia

men vad spännande!

ska inte emil modella också? :)

puss

2010-09-05 @ 16:16:51
Postat av: hanna

haha. det roliga är att precis efter att vi gick ut efter att jag postade det här händer typ exakt samma scenario fast för emil. eller, de ville ha honom för någon stylistgrej men vi var lite osäkra på vad han menade! de blev i alla fall väldigt förvånade när emil sa att han aldrig har modellat förut.

2010-09-05 @ 17:33:51
URL: http://nagatsuki.blogg.se/
Postat av: cecilia

nehej? men ha ha, vad roligt. Nu får vi skicka dit siri också... :) hoppas ni mår bra och att det snart blir svalare. pusssss

2010-09-06 @ 07:29:57
Postat av: anni

vad roligt! ni är ett snyggt par

2010-09-06 @ 13:34:20
URL: http://angelika.webblogg.se/
Postat av: stisse

Är ni redan där!

Varmaste sommaren i Tokyo sen de började mätningarna är det. Vilken tur ni har!

Ni kanske inte behöver åka hem igen! Ni kommer med i en japansk talk-show och blir berömda

.Är inte förvånad, bara avundsjuk...

2010-09-06 @ 14:27:25
Postat av: David

Det där är ju bara löjligt :P

ja, i japan syns man väl mer när man är en snygg västerlänning!

jag håller med stisse.. stanna där så kan jag sno eran lägenhet ;*

blir ni nå bruna då? :O



pussz



P.S. jag som skrev första inlägget också :P

2010-09-06 @ 14:47:36
Postat av: Emil

Ja visst, Stisse!

Det ska ju vara lätt att bli big in japan. Haha.



Värmen är heeeelt galen. Aldrig varit med om något liknande. Pratade med en japan som sa samma sak "jag har inte heller varit med om den här värmen, den här sommaren är speciell. det dör massa japaner." och så skrattade han. haha. ojoj.

2010-09-06 @ 16:53:12
URL: http://nagatsuki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0