födelsedagsbarn

Igår fyllde Emil som sagt år! Efter uppvaktning på sängen med färskt bröd från det ekologiska bageriet här bredvid åkte vi till Shinjuku för att prata med Sakura House, de som står bakom vårt boende.


Det blev bestämt att vi ska få flytta upp en våning i huset där vi är nu. Där bor det tydligen bara två andra personer. Plus att rummet är mycket större. Där vi har varit tills nu känns nämligen som en studentkorridor. Polisen kom till och med kvällen vi flyttade in eftersom de andra lät så mycket. Inte riktigt vad vi var ute efter! Förhoppningsvis kommer vi få någon slags pengaersättning också.


När vi kom ut från kontoret var det mörkt. Vi åkte till Shibuya för att gå på Beacon, en finfin restaurant mitt emellan Shibuya och Aoyama.


Vi åt räkor till förrätt som var hur goda som helst. Emil var överlycklig eftersom han för första gången på mer än tre veckor fick dricka öl som inte var lager.


Till huvudrätt åt jag stekt tonfisk med sallad. Det var jag väldigt glad över, man får nämligen nästan aldrig grönsaker till maten här. Har hört att det kan vara för att det har varit så varmt i sommar så att har grönsakerna har blivit för dyra! Emil åt angusbiff, men den såg inte så god ut på bild så den fick inte vara med. Han var hur som helst också väldigt nöjd med sitt val!


Under middagen lyckades jag övertala Emil att han var kissnödig. Medan han var borta berättade jag för servitören att Emil fyllde år. Han blev genast mycket exalterad. Så här fin blev Emils efterrätt!


Emil säger tack för maten mamma!


Efter en kaffe gick vi vidare till Usagi, en liten lustig bar i ett litet lustigt hus i närheten.


De hade en blandning av kanin- rymd- och Amerikatema där inne.


När man gick fick man de här små mynten som man kunde använda som betalning nästa gång man kom dit. Efter det här laddade tyvärr min kamera ur! Väldigt synd. Vi gick nämligen till en bar i Shibuya som heter Insomnia Lounge. När man kommer ner i källaren får man ta av sig skorna och gå in i baren. Där är det rött och mjukt överallt. Röda sammetsväggar och tak och samma sak på golvet. Väldigt mysigt och lustigt. Efter det gick vi för att sjunga karaoke igen. Har aldrig varit med om att tiden har gått så fort! Plötsligt hade två och en halv timme gått och våra röster var hesa. Vi gick hem och sov tre timmar innan vi skulle upp och gå på make- up testning. Det blev inga bilder därifrån eftersom att Emil satt och sov över bordet bredvid mig. Hur som helst fick jag väldigt svarta ögon och hudfärgade läppar. Sen var det bara att tvätta bort och åka hem och sova lite till!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Man blir alldeles galet sugen på att resa iväg nånstans bara när man läser din blogg och bilderna är ju alltid så fina!

2010-09-22 @ 11:24:50
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Anonym

Galet bra blogg!

2010-09-22 @ 12:05:52
Postat av: sissel

Iiih, så många fina/roliga ställen det finns där!! vill också

2010-09-22 @ 15:38:58
URL: http://sissel.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kanske borde ha frågat innan jag länkade er förresten, men jag hoppas det gick bra. :)

2010-09-22 @ 17:19:34
URL: http://putputarputer.blogg.se/
Postat av: Anonym

och nu skrev jag fel bloggadress också. sådär ska det vara..

2010-09-22 @ 17:20:25
URL: http://putputarputer.blogspot.com
Postat av: vickan

Vilken tur att ni fick en ny lägenhet, och grattis i efterskott emil! Er blogg är jättespännande och ni verkar ha det toppen, men saknar er!

2010-09-22 @ 17:59:36
URL: http://thesecretsofviktoria.blogg.se/
Postat av: Elise

Åh, vad fint! Och vad gott allt ser ut.

Man blir så avundsjuk... Vill tillbaks till Japan nuuu.

2010-09-24 @ 14:49:45
URL: http://elzplz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0