bedbugs

Igår när vi skulle sova runt klockan ett började vi fundera på dessa utslag jag har på hela kroppen. I början skyllde vi på värmen, men de har bara växt och blivit fler hela tiden. När vi pratade om det insåg vi att jag fått nya efter varje natt! Jag bad Emil googla bedbugs, med en tanke på att de är harmlösa och ungefär som kvalster. Det är de inte. De är en halvcentimeter stora och kommer ut och biter en på natten. Mina utslag såg exakt ut som exempelbilderna, och efter lite letande hittade också en bedbug som gömde sig bredvid sängen. Vi blev sjukt äcklade och bestämde oss för att klä på oss igen och gå ut.


Efter lite nattsushi på favoritstället där kocken hälsade på oss genom att säga "Välkomna hem!" sjöng vi karaoke. I början låg tankarna mest på monsterbaggar som kommer och biter oss när vi sover, men efter ett tag lossnade det.


Vi sjöng oss hesa i en och en halv timme. Telefonen på väggen använde man för att ringa till bartendern som sen kom in och gav en det man hade beställt.


När vi kom ut var det ljust och morgon.


Jag hittade blommor som jag självklart tog med mig hem. Klockan var sex på morgonen och alla tankar på bedbugs var borta. Nu vaknade jag för ett tag sen med ännu fler bitmärken. Nu oroar jag mig bara hur tusan det ska gå på fotojobben eftersom betten är så stora och synliga. Ungefär som riktigt stora myggbett. Kliar gör de också. Vi har mailat de som fixar boendet, så jag hoppas att vi får flytta så fort som möjligt. Det här går inte.

Kommentarer
Postat av: cecilia

men stackars stackars! emil ser ju helt skräckslagen ut...

hoppas ni får byta rum fort!Håller tummarna. puss puss

2010-09-19 @ 09:43:39
Postat av: Angelica

usch vad obehagligt!

2010-09-19 @ 12:30:53
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Emelie

Problemet är väl att de kan följa med till det nya boendet också om man inte är extremt försiktig. De kan ju gömma sig i väskan, kläder etc.



Hoppas det löser sig för er. Tack för en intressant blogg! :)

2010-09-19 @ 14:25:41
Postat av: Ebba

Ush vad hemskt! Men vilka jättehärliga bilder! Och kul att ni blivit stammisar, hehe, puss!

2010-09-19 @ 15:32:36
Postat av: siri magnusdotter

ååå, så fina bilder hanna. de två sista är helt otroliga. mums!

2010-09-19 @ 15:51:47
URL: http://sirimagnusdotter.blogspot.com
Postat av: hanna

cecilia: ja, som tur är så har de varit här och kollat och gett oss nycklar till en lägenhet(!)som ligger kanske 100 meter bort där vi får sova inatt. Hoppas vi får stanna där.



Emelie: Precis. Är väl mest orolig att de ska följa med till Sverige, det vore verkligen mardrömmen.



Siri: Puss! De sista har emil fotat och jag redigerat. hepp!

2010-09-19 @ 16:44:01
URL: http://nagatsuki.blogg.se/
Postat av: Astrid

Herregud vad äckligt!! Hoppas att det löser sig, du är hemskt gullig.

2010-09-19 @ 20:08:37
URL: http://asdrid.blogg.se/
Postat av: anesa

Det måste ha kommit från någon resenär som bott där. Jag har aldrig hört om bedbugs i Japan annars.



Men jag har många erfarenheter av de rackarna i Indien!

Byt rum genast och sola ALLT (inte bara kläder) ni hade haft i rummet. Solvärme gör att de försvinner från gömställe t.ex. sömmarna.



Hoppas ni har det soligt och kan sola sakerna på plant ställe.

2010-09-19 @ 20:40:52
Postat av: Anonym

Det finns som två sorters bedbugs. Den ena sorten bor i träsaker (sängram, bord,stolar osv) eller i väggarna. De är svåra att få bort. Då måste man sanera ordentligt. Den andra sorten gömmer sej i textilierna. Man kan ju gissa att det är troligast att det är den senare sorten som någon resenär tillfälligt har tagit med sej.De är lätta att få bort om man är noggrann och kan "sola" kläderna på typ ett tak. Perfekt är att breda ut kläderna på ett platt cementtak så att det blir varmt underifrån också. Då är dom döda på nån timme eller två. Men man måste ju vara noga och sola ALLT. Det brukar som sagt funka ganska smärtfritt i Indien...

2010-09-20 @ 00:43:19
Postat av: JK

Det är jäkla kul att få följa med två främlingar till Japan!

2010-09-20 @ 01:36:57
URL: http://atwdw.blogspot.com/
Postat av: cecilia

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN EMIL!!!!! XXXXX

2010-09-21 @ 10:06:25
Postat av: Anonym

har ni nån sol kvar för bedbugtermination? Vi brukar resa med egna sidenlakan om det skulle vara schlemmt

2010-09-21 @ 13:43:34
Postat av: Stisse

Ingen uppdatering av bloggen nu på två dar?! Det måste vara Bedbugsen som tagit över! Jag vet att de är dåliga på internet...

2010-09-21 @ 14:42:32
Postat av: moster maria

Grattis Emil!Hoppas odjuren är borta och att ni mår bra Kram moster Kaj mormor

2010-09-21 @ 18:53:36
Postat av: charlotte

Det värsta med bed bugs är att de följer med en hem. Ni måste typ frysa ned kläderna i en superfrys för att de ska försvinna :/

2010-09-23 @ 21:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0