spelhall

Igår barhoppade vi i Shibuya. Det ligger på sådant trevligt avstånd hemifrån att man slipper ta taxi hem när tunnelbanan slutat gå.


Eller, bar och bar. Här kan man ju ta en öl eller ett glas vin lite var som helst. Så efter en öl på kaffeställen Segafredo gick vi vidare till ett crepperie.


Där låg det trasmattor på golvet och allt gick i vitt. Vi bläddrade i en kattbok och smuttade rödvin.


Det här var första dagen man var tvungen att ha byxor och kofta på sig. Trots alla kläder var det ganska kallt och blött. Riktigt höstväder helt plötsligt.


Vi gick vidare till en bar/ restaurant där den stora glasväggen bakom Emil var bortdragen så att vi satt precis ut mot gatan.


Vi kände strax att det var tid för lite speldande! Vi gick till närmsta spelhall och skjöt zombies.


Och spelade lufthockey. Jag förlorade. Två gånger.


Och såklart, purikura! Fotoautomater med stora rum att posa i, och senare en dator att rita på bilderna med. Just den här automaten var väldigt tjejig och förstorade våra ögon åt oss. Senare kunde man även lägga på linser, lösögonfransar och låtsasmunnar. Emil tyckte förstås att det kändes sådär. Men han posade duktigt ändå!


Nattmaten blev såklart sushi på favoritstället som dessutom är öppet till 05.00. Man ropar till kocken vad man vill ha och han fixar. Tallrikarna har olika färger beroende på hur mycket bitarna kostar (ungefär mellan 4- 20 kronor/ bit). Så när man är färdig säger man bara tack för maten så kommer en servitör och räknar ihop priset för en!

Kommentarer
Postat av: cecilia

jag vill ha en sån bild av er!!!

puss och kram

2010-09-16 @ 08:01:25
Postat av: hanna

Då ska du få en sån!

2010-09-16 @ 08:11:39
URL: http://nagatsuki.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vad fint ni verkar ha det, jag blir riktigt avundsjuk! Jag och mamma följer er blogg regelbundet (mest jag, för hon fattar inte riktigt) och den är grym!



Som ni alltså.



Pussis

2010-09-16 @ 09:25:17
Postat av: Nøve

Jeg kommer til Tokyo i Mars, hurra! Fikk vite det i forgårs. :D

2010-09-16 @ 10:50:52
URL: http://omgstfulzm.blogspot.com
Postat av: hanna

Sara: Åh puss vad glad jag blir! Vi saknar er.



Nøve: Du måste vara så lycklig! Tokyo är hur fint som helst, du kommer säkert att trivas jättebra.

2010-09-16 @ 18:28:49
URL: http://nagatsuki.blogg.se/
Postat av: bernt

Mat och spel, jag uppskattar miljöerna och särskilt bilderna från dom. Ni är bravissimo

2010-09-21 @ 13:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0