tokyo game show


Idag var vi på Tokyo game show. En mässa där man visar upp alla möjliga nya (mest japanska) spel.


Kvinnobilden är ju som bekant inget vidare här. Mycket tjejer i bikinis och pumps som gubbar kunde fota. Här var det två tjejer som skjöt zombies i högklackat och urringat.


Fanns såklart hur mycket cosplay som helst. De visade mer än gärna upp sig och posade framför 100 kameror. Överlag var mässan spännande men kanske inte så mycket för mig som inte är så spelintresserad att jag kan köa i två timmar för att spela 10 minuter på ett spel som släpps nästa år. Jag satte mig på en bänk och löste sudoku. Eftersom ljudnivån var x antal decibel över det tillåtna i Sverige gick jag till sjukstugan för att fråga efter öronproppar. Det där med kommunikationen gick sådär och sjuksköterska gav mig tops istället.


På avslutningsceremonin stod alla hjälpflickor för Playstation uppradade på ett långt led. De hade olika kläder på sig beroende på hur långa de var och stod i storleksordning. Kolla på fötterna! Alla står exakt likadant. De bugade i en våg och sen gick vi.


Vi åkte till en restaurant vid Tokyo station och åt lite allt möjligt. Jag beställde "salted squid" och kan säga att det var ett misstag. Jag tänker inte ens lägga upp en bild för att det var så slemmigt. Dessutom var det det saltaste jag har ätit i hela mitt liv! Soban på bilden var godare. Vi lyckades dessutom göra en riktig tabbe. Yakitori-spetten vi beställde smakade inte så mycket, så jag hällde upp soya i skålarna som stod framför oss. Vi doppade och kom överens om att det genast blev mycket godare. Efter en kort stund kommer servitören och ställer fram två skålar och säger "for your soysauce" och jag tänker, "men hallå, vi har ju redan soyaskålar!" men förstår vårt misstag mitt i tankegången. Vi har doppat kycklingen i askkopparna.


När vi hade ätit upp följde servitören med oss ut på gatan för att säga hejdå (som de alltid gör) och vi fick en varsin klubba.



Kommentarer
Postat av: Sandra

Kikar in... Hoppas du får en bra lördag kväll :)

2010-09-18 @ 17:05:18
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Cissi

Trevlig kväll! =)

2010-09-18 @ 17:50:55
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Cissi

ja men eller hur ;P

2010-09-18 @ 19:23:34
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: David

hihi lät lite som en dålig dag för dig, hanna :P

hade emil det bra på mässan då?

2010-09-21 @ 09:09:46
Postat av: bernt

att spel är stort i världen vet jag , men detta!! Hur håller ni vikten med en massa nyttig mat som inte alltid går att äta. Jag antar att kött inte är att tala om och förresten är det sk-tdyrt

2010-09-21 @ 13:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0