violette- menthe

Jag har aldrig varit parfymtjejen. Eller. Jag var aldrig parfymtjejen. Kanske hade några olika sorter hemma, men alla hade jag fått i present och ingen av dem kändes som mig. Men alla dussin provförpackningar mamma har fått genom jobbet varje år har jag testat många. Och alltid, lika obekväm. Huvudvärken som kommer inom en minut när man går in på en parfymavdelning hjälpte ju inte den heller! På något sätt lyckades jag ramla in på en parfym som kändes rätt för kanske lite mer än ett år sedan. En parfym jag inte vet någon annan som har. Som varken luktar tant eller 13-åring. Som varken är för tung eller för lätt, för söt eller för stark. Den luktar viol. Viol och mint. Helt otrolig. Jag använde den varje dag och folk kände lukten och tänkte "det luktar Hanna." Men när den började ta slut gick jag tillbaka till Åhléns City för att köpa en ny. Slut. Fanns inte. Kommer inte att finnas igen. Fyra månader har jag nu gått runt utan en parfym alls. Identitetskris x100. Letade igenom halva Frankrike i somras. Fanns inte. Gissa om jag blev glad när denna låg på postkontoret här om dagen!


Pappa fixar biffen. I superpaket dessutom!


Dubbelt så stor flaska som innan plus en handkräm. Nu är jag lugn igen. Nu känner jag mig som mig själv igen. Jag öppnar asken flera gånger per dag och suckar av lycka och glittrar med ögonen. SÅ glad är jag. TACK PAPPA.

Kommentarer
Postat av: sissel

wow, viol+mint låter som en minst sagt spännande kombo!

2010-11-19 @ 08:47:17
URL: http://sissel.blogg.se/
Postat av: Erica

Så himla fint att du har hittat din signaturdoft! Själv är jag på konstant jakt. Går in i parfymerier och på parfymavdelningarna flera gånger i veckan känns det som. Och läser på nätet - hela tiden. Att jag råkar vara besatt utav vissa flaskor gör ju inte saken bättre... Men det är ett ganska trevligt problem också. Min favorit just nu är Burberrys The Beat EDT. Den luktar hur gott som helst (mandarin och friskt) men inte särskilt länge - är borta så fruktansvärt fort tyvärr.

2010-11-19 @ 09:46:09
URL: http://enettaiparis.blogg.se/
Postat av: hanna

sissel: det ÄR en spännande kombo!

Erica: Hoppas du hitter en ersättare snart till the beat! och jag vet EXAKT vad du menar med att fastna för vissa flaskor. man vill ha dem trots att de inte alls luktar gott. typ chloé.

2010-11-19 @ 11:22:02
URL: http://nagatsuki.blogg.se/
Postat av: Disa

Viol och mint låter verkligen som en succékombo! Jag har haft samma problem - alla parfymer luktar kvalmigt och obehagligt på mig. Jag hittade min favorit i sommar och den kan jag verkligen tipsa om: Antonias Flowers - Florêt som finns på Mrs H. Luktar helt fantasktiskt rent av liljekonvalj. Får alltid massa komplimanger för den och jag luktar varken damig eller fjortis!

Synd att din parfym var så svår att få tag på, nu blev jag himla sugen på den med.. :)

2010-11-19 @ 14:05:23
URL: http://disa.snowday.se
Postat av: hanna

Disa: åh. liljekonvalj är en sån där doft som KAN få vara tantig. mmm. börjar tänka på våren och skogen. och: parfymen finns på vivamondo.se

nu ser jag även att de typ har halverat priset sen förra veckan. sjukt. tabbe för mig/pappa.

2010-11-19 @ 18:46:59
URL: http://nagatsuki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0