saker att äta i tokyo



Hundra sorters bröd i alla bagerier. Bröd fyllt med curry, bröd som ser ut som meloner, minipizzor eller bröd som är lika mjuka och vita som moln.


Mat från Tokyu Food show att ta med som picknick till Yoyogi-koen. Paopao's dumplings är helt otroliga.


Steka sitt eget kött på Taijuen och råka beställa in mat för 6 personer trots att man bara är tre.


Sitta på golvet på restauranger och berätta för personalen hur mycket pengar man vill göra av med, och sedan låta dem bestämma. Bli nöjd.


Äta en helstekt fisk på Kaikaya.


Färdig okonomiyaki, komplett med mayo och torkad fisk.


En kaka vi fick som tröstpresent på Teppen för att vi snart skulle åka hem.


Curry och lassi.

Gå till en sushirestaurang klockan två på natten för att man är så sugen på maguro. Här är tre tonfiskbitar med olika fetthalter. Desto mer fett- desto finare bit. De SMÄLTER i munnen.


Och bästa mellanmålet onigiri. Ris i sjögräs med olika fyllningar- tonfisk & mayo och grillad lax är mina favoriter.


Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Ah, du gör mig så sjukt sugen på att åka tillbaka typ nu! Älskar onigiri, chu-toro & o-toro, och ett av mina favvoställen är faktiskt Taijuen!

Kul att jag hittade hit (via gammal kommentar hos Sandra, niotillfem). Måste läsa mer!

2012-11-21 @ 20:36:21
URL: http://sakuradesu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0