hemresa

Det där med att åka hem. Att vi inte kunna äta nattsushi när vi vill. Att inte få sjunga karaoke och inga mer neonskyltar. Ingen mer japanska och inga fler fina japaner. Att vänja om sig, tillbaka till GMT+1 och högertrafik. Att stå på högra istället för vänstra sidan av rulltrappan och inte buga varje gång man går ut ur en butik.  Att våra nyfunna vänner kommer att bo på andra sidan jorden, och tänk hur mycket det finns kvar av Tokyo man vill se!
Det är många stadsdelar vi knappt har satt våra fötter i, och det finns ju så många många smågator att se. Smågator som alla har sina egna små mysiga barer, restauranger och butiker med sina fina föreståndare. En månad räcker inte för Tokyo. Den här staden är värd mer än så.
Nu åker vi hem. Om några timmar sitter vi på var sitt flyg hem till Sverige. Emil via Hong Kong, Hanna via Köpenhamn. Går tillbaka till våra vanliga liv, som inte är en månadslång semester längre. Men vi kommer tillbaka. Vi gör det.

Kommentarer
Postat av: nana

ha en god & tryg hemresa!

vi kommer sakna er så himla mycket :(

2010-09-30 @ 23:31:35
URL: http://ohmytokyo.tumblr.com
Postat av: cecilia

ÄNTLIGEN!!!!

2010-10-01 @ 09:48:48
Postat av: Nøve

Å.. Kommer til å savne Tokyoblogging. :(

2010-10-01 @ 09:56:20
URL: http://omgstfulzm.blogspot.com
Postat av: siri magnusdotter

jag bara gråter varje gång jag tänker på att jag ska få träffa er idag. jag saknar er mer än någonsin. som när man måste måste måste kissa och det är som allra värst precis då man kommer in på toaletten. och jag vill ju inte lika er med urin, men åå, åå så är det nu. att jag saknar er mer än någonsin och ikväll ska vi ses. ikväll får jag krama på er på riktigt och inte bara krama dataskärms-hanna över skype. jag saknar er jag saknar er jag saknar er.



som mamma säger: ÄNTLIGEN!!



pus

pus

pus

2010-10-01 @ 14:05:19
URL: http://sirimagnusdotter.blogspot.com
Postat av: Elena

Ah nej. Som jag alskat eran blogg. Nu maste jag nog sjalv resa dit ;) Puss!

2010-10-03 @ 06:09:14
URL: http://www.hejpadighenrik.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0